Projekt e-Twinning-"Podróżujące pudełka"

Odkrywcy tym razem wykonali zadania z pudełka pt "Królestwo kotów", które przygotowali uczniowie klasy 2 z Warszawy.

 Na początku przeczytaliśmy kilka wierszy Ludwika Kerna o kotach, a następnie wykonaliśmy swoje własne koty z pudełek po zapałkach zobaczcie sami:







 Po zrobieniu kotów musieliśmy przygotować dla nich "królestwo"...




Wszyscy pracowali z ogromnym zaangażowaniem i  zaciekawieniem. Brawo Odkrywcy!

Łąkowe pudełko - ciąg dalszy...
Ze wszystkimi zadaniami świetnie daliśmy sobie radę! Zobaczcie sami.
Jednym z trudniejszych zadań był zielnik.  Musieliśmy odczytać nazwy roślin łąkowych i dopasować je do odpowiedniego zdjęcia. Nie było to łatwe...
 "Ja Ci pomogę przeczytać"
Kolejnym zadaniem było dopasowanie cieni  zwierząt łąkowych oraz znalezienie odpowiedniego listka dla każdej biedronki...

 a tutaj graliśmy w DOMINO... (Chłopcom bardzo się spodobała ta zabawa)
 ...i nasze ulubione memory...

 W tym zadaniu każda pszczółka musiała znaleźć swój kwiatek...


 Praca plastyczna, która bardzo spodobała się wszystkim- fruwające motyle. Najpierw jednak musieliśmy je pokolorować. Każdy odkrywca wybrał sobie jakiego chce mieć motyla, a były to "Cytrynek"," Rusałka Pawik", "Paź Królowej" i inne.

Dziękujemy przedszkolakom z Łodzi za ciekawe i różnorodne zadania!


Dostaliśmy pudełko od przedszkolaków z Łodzi.
Wykonaliśmy już pierwsze zadanie!


 hmm... co to jest?


 Udało się zadanie wykonane!



W piątek przygotowaliśmy nasze "Podróżujące pudełko", które wyślemy do dzieci z przedszkola w Łodzi. Nasze pudełko to "Bajkowe pudełko" wszystkie zadania dotyczą znanych nam bajek. 
 tutaj odkodowaliśmy obrazek....
 Maciek odgadł zagadkę to pantofelek Kopciuszka! Kolejne zadanie to "Pomieszane Bajki", zagubione postacie i rekwizyty musiały wrócić do swojej bajki i tak np śnieżka powróciła do Krasnoludków, a Królewicz do Kopciuszka.




Wszyscy świetnie się bawili i byli bardzo zaangażowani w przygotowanie zadań i ich rozwiązanie. Pudełko już niedługo zostanie wysłane.



 Z radością informujemy, że "Odkrywcy" uczestniczą w projekcie 
e-Twinning" Podróżujące pudełka".  Będziemy współpracować z   SP nr 16 w Warszawie oraz Przedszkolem Miejskim Nr 206 z Oddziałami Integracyjnymi w Łodzi.

Idea projektu:
Projekty zamknięte w pudełkach prześlemy do innych grup, które zrealizują zamknięte w nich pomysły/tematy (mogą też coś z nich wyjąć ale muszą do nich dołożyć coś swojego), przyślą do nas kilka zdjęć a pudełko powędruje dalej do innych dzieci.

Opis realizacji projektu:
Podróżujące pudełko (zmieści się w jednym pudełku po butach wraz z przykrywką)
1.      Chcemy aby zainteresowane udziałem w projekcie grupy wspólnie z nauczycielem przygotowali własne „podróżujące pudełka” .
2.      Przygotowane wg opisu poniżej pudełko grupy rejestrują na stronie projektu i wysyłają na adres jednej z placówek zgłoszonych do udziału (adresy znajdować się będą na stronie eTwining projektu) w zamian otrzymają pudełko od innego partnera.
3.      Otrzymując „podróżujące pudełko” każda grupa wykonuje fotoreportaż (max 10 zdjęć w rozdzielczości 800 pikseli) z realizacji zadań projektu nadesłanego w pudełku na zasadzie (1-2 zdjęcie z otwarcia, 4-6 zdjęcia z realizacji działań projektowych, 2-3 zdjęcia z efektu końcowego). Z wykonanych zdjęć i krótkiego opisu sporządzana jest kronika z podróży pudełka pt.: ……. do ………(nazwa placówki) i przesyłana w formie pliku .pdf  drogą e-mail na adres projektu TravelBoxEducation@gmail.com
4.      Nadesłana kronika z podróży( max do 5 stron A4 w formacie .pdf ) zostanie opublikowany na stronie projektu.  Po przesłaniu przez placówkę zgody na upowszechnianie wizerunków  i publikacji od realizatorów projektu (plik do pobrania na stronie projektu)
5.      Placówka która odeśle kronikę i prześle pudełko do następnej instytucji otrzyma certyfikat potwierdzający realizację projektu.
6.      Po zrealizowaniu zadań pudełko pakujemy ponownie (można wyjąć z niego zużyty element/obiekt ale tylko na zasadzie dołożenia w zamian nowego obiektu/pomysłu na działanie) i wysyłamy w dalszą drogę . Koszty wysyłki ponosi wysyłający pudełko realizator projektu.
7.      Jeśli nie macie na razie pomysłu na pudełko ale chcecie je otrzymać do realizacji możecie wpisać się do bazy instytucji oczekujących na podróżujące pudełko.  Pamiętaj jednak że pierwszeństwo mają ci, których autorskie pudełko już wędruje.

Jak przygotować pudełko?
Przygotujcie pudełko po butach wraz z przykryciem i nadajcie mu szatę graficzną zgodną z tematem projektu, który chcecie zamieścić/zamknąć w tym pudełku.
Tematy mogą być różnorodne zależy to od waszej inwencji (jednak muszą być zgodne z wartościami i treściami zawartymi w  programach edukacyjnych waszych szkół (np. las, szczęście, krawiec, dom, auta, motyl)
Zarejestrowane tematy projektów w „Podróżujących pudełkach” nie mogą się powtarzać!!!
Opis rejestracji oraz metryczka konieczna do załączenia do pudełka do pobrania na stronie


Obowiązkowa zawartość pudełka:
1.      Temat projektu zawartego w pudełku (może to być np. sposób oklejenia pudełka i jego wnętrza- to też jest obiekt potrzebny do pracy z pudełkiem)
2.      Metryczka (wzór do pobrania na stronie)
3.      Spis zawartości  (max 1 arkusz A5)- Instrukcja/zdjęcia dla nauczyciela omawiająca przykłady realizacji po 2-3 zdania do każdego dołączonego do pudełka obiektu (im mniej tym lepiej) w języku ojczystym i języku angielskim
4.      Od 5 do 12 obiektów/ grup obiektów do realizacji zadań/zabaw dla grupy ok 25 dzieci wykonanych  częściowo przy udziale dzieci , różne rodzaje aktywności.
(np.: mogą to być łyżki drewniane, które zagrają w przedstawieniu swoje role, lub zalaminowane kartki układanki na dany temat, gra planszowa itp. obiekty)
5.      Karty pracy (2- 5 sztuk na arkuszach mieszczących się do pudełka bez zaginania) poszerzające/kontynuujące realizowany w pudełku temat załączone w sposób ciekawy  do pudełka jako ciąg dalszy instrukcji dla nauczyciela (w języku angielskim)
HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU
EDYCJA ZIMOWA
STYCZEŃ – LUTY   zgłoszenia uczestników chcących realizować projekt i rejestracja pudełek (oddzielna instrukcja do pobrania na stronie)
MARZEC  przygotowywanie pudełek i wysyłanie ich do partnerów
KWIECIEŃ –MAJ realizacja projektów  
Do 10 CZERWCA - wysyłanie kronik z podróży wraz ze zgodami na publikację wizerunku (jeśli zdjęcia go zawierają) i publikacji autorskiej relacji (zgoda nauczycieli) do koordynatora projektu (PM206 w Łodzi) na adres TravelBoxEducation@gmail.com
Do 30 CZERWCA wysyłanie certyfikatów na adres e-mail podany w kronice potwierdzających udział w edycji projektu  i publikacja kronik na stronie projektu
EDYCJA LETNIA
Do 1 września   zgłoszenia uczestników chcących realizować projekt i rejestracja pudełek (oddzielna instrukcja do pobrania na stronie)
WRZESIEŃ  przygotowywanie pudełek i wysyłanie ich do partnerów
PAŹDZIERNIK-LISTOPAD realizacja projektów  
Do 10 GRUDNIA - wysyłanie kronik z podróży wraz ze zgodami na publikację wizerunku (jeśli zdjęcia go zawierają) i publikacji autorskiej relacji (zgoda nauczycieli) do koordynatora projektu (PM206 w Łodzi) na adres TravelBoxEducation@gmail.com
Do 31 GRUDNIA wysyłanie certyfikatów potwierdzających udział w edycji projektu  i publikacja kronik na stronie projektu