JĘZYK ANGIELSKI

Czerwiec- June
Odkrywcy śpiewają:
·         „I can run”  https://www.youtube.com/watch?v=QKn5H1cekyo

·         “What comes next- A great kids holiday song. https://www.youtube.com/watch?v=xlZXfkz5fOI

 Odkrywcy poznaja słówka:
·         Skip a rop, play on money bars, play hide and seek, play tag, play soccer, snorkel, Sledge. A fountain, the slides, a money bar, a see- saw, a jungle gym, a merry- go – round, the swings, a tire swing, a basketball court, a statue, a sandbox,  a fence, a tennis court.
·         Rzeczowniki policzalne: Apple, lemon, Orange, pear, carrot, cucumber, onion, ,
·         Rzeczowniki nie policzalne: Sugar, flour, salt, pepper, jam, honey, butter, oil, soda,

Odkrywcy:
·         Poznaj wierszyk „Merry –go- round.”
“The merry-go-round goes round and round
The children laughed and laughed
So many were going round and round
That merry-go-round collapsed”.
Ponad to :
·         zabawa „sit and stand”- nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki na plakacie. Prosi aby je nazywały. Mówiąc nazwę czynności, które zawierają słowo „play „ dzieci powinny stawać i klasnać nad głowa, przy nazwach nie zawierających słowa „play” powinny kucnąć . N. może wskazywać obrazki coraz szybciej, kto się pomyli ten siada lub sam nazywać poszczególne obrazki.
·          „Do/Don’t game”- dzieci stoja w kole N. stoi w środku. Wspólnie ustalamy ruchy naśladujące poszczególne czynności z plakatu. Dodajemy 2 kolejne np. play snow balls, play basketballi dla nich również ustalamy ruchy. Nauczyciel wywołuje kolejne czynności w trybie rozkazującym na przemian je nakazując i zakazując. (Przy nakazaniu nowej czynności dzieci maja zacząć ja naśladować przy zakazaniu maja jej nie wykonywać ale kontynuować poprezdnią). Np. Skip a rope (dzieci skacza) Don’t snorkle (dzieci nadal skacza) Snorkle! (dzieci nurkują).
Maj - May
Odkrywcy śpiewają:
·         Mother Day’s Song”              https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
·         The Morning Routines Song” https://www.youtube.com/watch?v=eyPfpSt-SXc
·         “Father’s Day song”-             https://www.youtube.com/watch?v=Wzro2goLYSY

 Odkrywcy poznaja słówka:
·         Mother - mummy, father – daddy
·         Brother, sister, baby, parents, family, pets, grandma, grandpa.
·         Best wishes mummy, Best wishes Daddy
·         I love you mum, I love you Dad.
·         Wake up, eat breakfast, brush your hair, eat lunch, Take a shower, go to Bed, go to school, do your homework, go to the bathroom, Get, dressed, Take a Bath, go to school, wash your face, study, make your Bed, brush your teeth.
·         Tiger, crocodile, elephant, giraffe, hippo, kangaroo,

Odkrywcy:
·         rymują:
“This is my mummy, this is my daddy, this is my grandma And this is her dog. This is my brother , this is my sister this is my rabbit and this is my brother’s frog. I love my mummy,
I love my daddy, I love my grandpa, And I love my dog”.
·         Określają  przynależność: This is my brother ‘s frog.
·         poznają zaimki wskazujące: This, that. Np. This is bed, that is toilet, this is tooth brush that is school etc.
·         poznają czasowniki pozwalające określić czynności rutynowe: Get up, put on. Np. : Get up, put your shoes on, get dressed
Ponad to Odkrywcy:
·         Bawią się w zabawę: “one , two, three, four, more” – zabawa polega  na tym iż wszyscy siadamy w kółeczku I odliczamy po kolei one, two itd ale osoba która powinna powiedzieć Five mówi “more”, jeżeli tego nie zrobi idzie do kółeczka. Aby wyjść z kółeczka trzeba wykonać zadanie wymyślone przez resztę dzieci.
·         „Magic gate”
Kwiecień- April
Odkrywcy śpiewają :
·         ”The way the Bunny Hops” https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
Odkrywcy poznają słówka:
·         An Easter egg, Easter, an Easter bunny, a chick, a basket, Bunny, easter egg, basket, cake, hen, chick, duckling, lamb, catkin, spring,  palm, sausage, horseradish.
·         Way turn right, turn left, go straight on, five monkeys, four lions, three crocodiles, two zebras, one hippo, a parrot, a cage, a footprint.
Wiersz:        
“ Easter egg and size”
Easter egg, Easter egg
Just look at these sizes
Big small and tiny
Tiny, small, and big
Just look at these sizes
Can you name them too?
Zabawy:
·         Memory;
·         “Let’s visit to the zoo”
·         “Monkey”

Ponad to:
·       Czytamy bajkę wybraną przez dzieci.
·       Wysłuchanie opowiadania „Easter bunny”


Marzec- March
Odkrywcy śpiewają :
·         „Days of the week”  https://www.youtube.com/watch?v=LIQsyHoLudQ
·         “Seasons” https://www.youtube.com/watch?v=DR3iCoD4fTY
Odkrywcy poznają słówka:
·         Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday Friday, Saturday, Sunday.
·         Spring , suna bird, green, grass ,a flower, leaves, a stork

Wiersz:                                            “The spring is coming”
The spring is coming ! Can you hear the birds?
The spring is coming ! Can you see the leaves?
The spring is coming ! Can you see the grass?
The spring is coming !So open your eyes!
Zabawy:
·         “Flowers are growing”- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dzieci kucają na dywanie, po czym wykonują ruchy zgodnie z poleceniem nauczyciela.
Flowers are growing (dzieci wstają )
Birds are Flying (dzieci machaja ramionami i poruszaja się po sali)
The Sun is shining (dzieci zamykaja i otwieraja dłonie)
The spring is coming (dzieci maszeruja w miejscu)
·         „A stork”-  Nauczyciel wybiera dzieci, które będą ptaszkami, kwiatami, drzewami , jedno dziecko, które będzie słońcem i jedno, które będzie bocianem. Dzieci postępują zgodnie z instrukcja nauczyciela.
The spring is coming. The Sun is shining. ( słońce chodzi międzie dziecmi, kwiaty rosną). The leaves are rustling on the trees ( drzewa ruszaja gałązkami). The birds are flying (ptaki fruwaja po Sali, ruszają ramionami, po chwili się zatrzymują). The stork is Flying (nadlatuje bocian). It’s spring hurray!
Ponad to:
·       Very hungry catepilar” utrwalamy dni tygodnia i liczby od 1- 10 oraz powtarzamy słownictwo związane z jedzeniem a także powtarzamy liczbę pojedynczą i mnogą

·         The spring is coming”-rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo- skutkowego. Opowiadanie historii prezentowanej ilustracjami.
Luty- February
Odkrywcy śpiewają :
·         Wag Your Tail | Animal Action Verb Song | Super Simple Songs     https://www.youtube.com/watch?v=GukdT4gUlZs
·         „Fast food song”-  https://www.youtube.com/watch?v=8-OD-X1lJjg
·         “Open shout them”    https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
Odkrywcy poznają słówka:
·         Cupid, heart, birds, Kiss,puppy, ring, flower, gift, chocolate, sweets
Wiersz:
“Valentines, valentines
Red, white and blue
I'll make a nice one
And send it to you
.”
Ponad to:
·         Składamy życzenia: „Happy Walentine’s Day”
·         Konstrukcje  czasownikowe: „There is” , „there are”

·       Przysłówki: slowly, fast 
Styczeń- January
Odkrywcy śpiewają :
·         „I am little sowman” https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k
·         “ 10 little snowflakes” https://www.youtube.com/watch?v=Ros6UL4dz_A
·         Penguin Song”  https://www.youtube.com/watch?v=He5Xu11HBkM
·         Grandpa's whiskers https://www.youtube.com/watch?v=jJHpWIg1fP0
Odkrywcy poznają słówka:
·         za pomocą obrazków i plakatu powtarzamy nazwy zwierząt i dzielimy je na te które zapadają w sen zimowy i takie które trzeba dokarmiać: Bear, hedgehog, fox, owl, mouse, squirell, boar, doe, badger.
·         Snowflake, snow, icicles, snowball, snowmen, sledge,  ski, skate, mittens, cold,
·         ćwiczymy rysowanie szlaczków poprzez rysowanie po śladzie drogę zwierząt do miejsc w których zasypiają zimą w lecie.
-Bear- sleep in the  bear’s lair
-Hedgehog sleep in hole.’
-Squirell sleep in hollow.
-Badger sleep in borrow
Wiersz:
 “Winter is never boring,
 especially when snow is falling.
Come out to us and play.
It's wintertime, hooray!”
Ponad to:
·         Słuchaja historyjki “Greedy Geaore”
“Gearge was very greedy. On Sunday his grandma gave him some money.

 On  Monday he bought one bar of chocolate and ate it all up. On Tuesday ate two lollipops and ate them all up. On Wednesday he bought three ice creams  and ate them all up. On Thursday he bought four cakes and ate them all up. On Friday he bought one sandwich , one sausage, one pizza, one apple pie, and one melon. He ate them all up and then he had a tummy ache! On Sunday his grandma gave him some money. He put it in his piggy bank!”
Grudzień- December
Odkrywcy śpiewają :
·         „Hello reindeer”   https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg
·         “We wish you a Merry Christmas “  
 https://www.youtube.com/watch?v=t4-yWZrvtCM
·         “Santa Clause is Coming to town.”  www.youtube.com/watch?v=mGAYzlqj-aE

Odkrywcy poznają słówka:
·         Christmas tree, holly, star,  candy cone, , bell, Christmas card, wrapping paper, angel, chain, Christmas lights, decoration, candle, mistletoe, ginger bread man.
·         Santa Claus, red hat, white beard, twinkle eyes, red trousers, red jacket, present,  reindeer,  fireplace,  elf, sleight, shocking, star.


Odkrywcy bawią się :
·         Gra memory game.
·         Ćwiczymy wykonywanie poleceń takich jak: come here, sit down, turn around, let’s go, find picture with bell.
·         “Pass the Parcel”
·         Wspólnie malujemy choinkę

Wiersz:
Father Christmas all in red.
Father Christmas from his feet to his head.
Father Christmas has a present for you.
Merry Christmas!!
Ponad to:
·         Składamy życzenia:               “ We wish you a merry Christmas,
We wish you a merry Christmas,
We wish you a merry Christmas,
“ We wish you a merry Christmas,

And a happy New Year”

Listopad- November
Odkrywcy śpiewają :
·         Rock scossors paper :https://www.youtube.com/watch?v=P65yE_EXLd8
·         „Seasons Song for Children”
·         “Let’s clean up” https://www.youtube.com/watch?v=Lte1uo5hLVw
Odkrywcy poznają słówka:
·         Next to, in, on under
·         Summer, Fall/ Autumn, Winter
·         Kitchen, bathroom, bedroom living room , dining room, room, garden
·         table, TV set, clock, phone, plant, picture, armchair, fireplace, sofa, clothes, computer, bookcase, CD  player, bed, toys.
Odkrywcy bawią się :
·         “Rock scissors paper game “
·         Gra memory game.
Wiersz:
“Our little house has a roof,
Our little house has a door.
Our little house has the windows
One – two- three – four!”
Czytamy:
·         Monkey business, “I like chocolate” Lorraine Horsley.
Ponad to:

·         Witamy się i przedstawiamy : hello, good morning, good afternoon, good evening, What’s your name?, Ma name is…..
PAŹDZIERNIK- OCTOBER
Odkrywcy śpiewają :
·         „Treat or trick” https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg
·          “If you are wearing…”https://www.youtube.com/watch?v=k-2X98IsdNY
·         “The weather song” https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY
Odkrywcy poznają słówka:
·         Ghost, pumpkin, witch, monster, Cowboy, ballerina , pirate,  Owl, rain,
·         Wyrażenia: What’s the weather like today?, Let’s look outside the window, It’s sunny, It’s cloudy, It’s windy, It’s stormy, It’s rainy, Can you please take the crayons and colour the sun,
·         Shoes, trousers, t-shirt, skirt, dress, socks, hat, tights, blouse
·         Powtarzamy kolory: blue, red, yellow, green, black, grey, ping, black, gold, silver, brown
Odkrywcy bawią się :
·         „It’s stormy ! Hide”;
·         Gra memory game.
Wiersz:
“Quick, quick
It’s getting Cold
Put your scarf on
Quick, quick
It’s getting Cold
Put your hat on
Quick, quick
It’s getting Cold
Put your jumper on
Quick, quick
It’s getting Cold

Coat on”
Wrzesień -september
Odkrywcy śpiewają :
·         “Hello how are you”
·         “I went to visit a farm one day..” , https://www.youtube.com/watch?v=B5xdaYqoAGQ
·         „Walking In the jungle”, https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4
Odkrywcy poznają słówka:
·         Dog, cow, sheep ,hen, cat, spider, fish, turkey, duck, ruster,  bee, crocodile, giraffe, rhino, elephant, lion, tiger, monkey, bear, camel.
·         Wyrażenia: hello, Good Morning, Good Bye, What’s your name ?,How are you today?, numbers(1-10)
Odkrywcy bawią się :
·         “Potatoes”
·         “Fox's jungle gym”:
Odkrywcy rymują:
·         “123,123 make a circle in front of me, All my friends are play with me “
Czytamy:

·         “Puss in boots”- Kot w butach